Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012

Λύσεις σε γρίφους της συνταξιοδότησης Δέκα ερωτήσεις και απαντήσεις δείχνουν τον σωστό δρόμο στους ασφαλισμένους


Είμαι μισθωτή στον ιδιωτικό τομέα, ασφαλισμένη στο ΙΚΑ. Εχω 6.000 ημέρες ασφάλισης και είμαι 52 ετών σήμερα. Δεν έχω παιδιά και είμαι άνεργη τα τελευταία 2 χρόνια. Θεμελιώνω δικαίωμα ή με επηρεάζουν τα νέα μέτρα;
Ανήκετε στην κατηγορία των ασφαλισμένων με τουλάχιστον 4.500 ημέρες ασφάλισης που όμως δεν θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα καθώς για αυτήν την κατηγορία απαιτείται η ταυτόχρονη συνύπαρξη και του ορίου ηλικίας αλλά και 100 ημερών ασφάλισης ανά έτος τα τελευταία 5 έτη. Επομένως σας επηρεάζουν οι νέες αλλαγές πλήρως. Ετσι θα μπορέσετε να συνταξιοδοτηθείτε σε ηλικία 62 ετών με μειωμένη σύνταξη και στα 67 με πλήρη.
Είμαι 47 ετών ιδιωτική υπάλληλος, ασφαλισμένη στο ΙΚΑ. Είχα 5.500 ημέρες όταν το παιδί μου ήταν ανήλικο. Εχω κατοχυρώσει δικαίωμα; Πότε μπορώ να συνταξιοδοτηθώ;
Ανήκετε στην κατηγορία των μητέρων ανηλίκων τέκνων που είχαν θεμελιώσει δικαίωμα με τον Νόμο 3863/2010. Εχετε πράγματι «κλειδωμένο» το δικαίωμά σας και μπορείτε να το αξιοποιήσετε όποτε επιθυμείτε στο μέλλον. Μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε στα 50 με μειωμένη σύνταξη και στα 55 με πλήρη. Για τη μειωμένη δεν χρειάζονται 100 ημέρες ανά έτος τα τελευταία 5 έτη όπως γίνεται με τη γενική διάταξη της μειωμένης.
Είμαι ασφαλισμένος στο ΙΚΑ και έχω μέχρι 31-12-2011 συμπληρωμένες 9.700 ημέρες ασφάλισης, 56 ετών. Είμαι πατέρας δύο παιδιών και έχω και 24 μήνες Στρατό. Θεμελιώνω δικαίωμα ή με επηρεάζει το Μνημόνιο 3;
Δεν έχετε θεμελιώσει ακόμη δικαίωμα. Για να το κατορθώσετε αυτό θα πρέπει να εξαγοράσετε πλασματικά έτη από τα τέκνα και τον Στρατό μέχρι τη συμπλήρωση 10.500 ημερών ασφάλισης. Εάν εξαγοράσετε λοιπόν 800 ημέρες ασφάλισης τότε θα θεμελιώσετε με τις διατάξεις του 2011 και θα μπορέσετε να συνταξιοδοτηθείτε σε ηλικία 58 ετών με τουλάχιστον 10.800 ημέρες τη στιγμή της αίτησης. Το κόστος της εξαγοράς θα είναι 168 € τον μήνα. Εάν δεν κάνετε την εξαγορά θα επηρεασθείτε από τα μέτρα και θα φύγετε στα 62 με 40 έτη ασφάλισης, εκ των οποίων θα μπορείτε να εξαγοράσετε μέχρι 7 πλασματικά.
Είμαι εργαζόμενος σε βιομηχανία, ασφαλισμένος στα βαρέα. Εχω μέχρι σήμερα 9.250 ημέρες ασφάλισης και συμπλήρωσα το 2012 7.500 στα ΒΑΕ. Είμαι κατοχυρωμένος; Με επηρεάζουν οι αλλαγές; Εχω 3 παιδιά και 24 μήνες Στρατό.
Χρειάζεται να εξαγοράσετε πλασματικά έτη μέχρι να συμπληρώσετε 10.500 ημέρες συνολικά. Εφόσον έχετε και 7.500 στα βαρέα θεμελιώνετε με τις διατάξεις που ισχύουν το 2012 και μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε σε ηλικία 54 ετών και 6 μηνών με μειωμένη σύνταξη και σε ηλικία 56 ετών και 6 μηνών με πλήρη σύνταξη. Αν δεν προβείτε σε εξαγορά, τότε στα 62 θα μπορέσετε να συνταξιοδοτηθείτε με πλήρη.
Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας με 33 χρόνια ασφάλισης στον ΟΑΕΕ. Εχω 28 μήνες στον Στρατό και είμαι άγαμος, χωρίς παιδιά. Θεμελιώνω δικαίωμα συνταξιοδότησης; Είμαι 57 ετών.
 Μπορείτε να εξαγοράσετε τον χρόνο του Στρατού και να θεμελιώσετε δικαίωμα για τα 60 με συνολικά 37 έτη τη στιγμή της αίτησης. Εάν δεν κάνετε την εξαγορά, σύμφωνα με τη νέα διάταξη θα συνταξιοδοτηθείτε στα 62 με 40 έτη ή στα 67.
Είμαι δημόσιος υπάλληλος με 24 έτη ασφάλισης μέχρι σήμερα. Είμαι πατέρας 4 παιδιών. Εχω θεμελιωμένο δικαίωμα; Πότε μπορώ να συνταξιοδοτηθώ;
Εχετε θεμελιωμένο δικαίωμα ως τρίτεκνος και μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε από το 52ο έτος της ηλικίας σας και έπειτα με πλήρη σύνταξη. Το δικαίωμά σας αυτό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποτεδήποτε στο μέλλον. Μπορείτε να εξαγοράσετε και πλασματικά χρόνια για προσαύξηση της σύνταξης.
Είμαι εργαζόμενη στο Δημόσιο, μητέρα δύο ανήλικων παιδιών, ΠΕ, με 21 έτη ασφάλισης μέχρι σήμερα. Πότε μπορώ να συνταξιοδοτηθώ; Μπορώ να κατοχυρώσω για να αποφύγω τα νέα μέτρα;
Μπορείτε με εξαγορά 4 ετών από τις σπουδές σας και 3 από τα τέκνα να συμπληρώσετε 25ετία αναδρομικά το 2011 και να κατοχυρώσετε δικαίωμα για τα 52 σας με πλήρη σύνταξη αναλογική των ετών που θα έχετε τη στιγμή της αίτησης. Το δικαίωμά σας αυτό θα μπορείτε να το ασκήσετε οποτεδήποτε στο μέλλον. Η εξαγορά μπορεί να γίνει οποτεδήποτε ακόμη κι μετά την 1-1-2013.
Είμαι άγαμος δημόσιος υπάλληλος, με 30 έτη ασφάλιση. Πότε μπορώ να φύγω;
Εχετε θεμελιωμένο δικαίωμα και μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε με 35ετία στα 58 ή στα 60 με μειωμένη σύνταξη ή στα 65 με πλήρη. Δεν μπορείτε να εξαγοράσετε πλασματικά έτη παρά μόνο τον Στρατό.
Είμαι ασφαλισμένος στο ΤΑΠ-ΟΤΕ, εργαζόμενος στα ΕΛΤΑ, με 26 έτη ασφάλιση. Είμαι 50 ετών σήμερα. Κατοχυρώνω δικαίωμα;
Στα Ταμεία των ΔΕΚΟ η θεμελίωση δεν γίνεται με μόνη την ύπαρξη του απαραίτητου χρόνου ασφάλισης αλλά και με το όριο ηλικίας. Για να θεμελιώσετε επομένως πρέπει να συμπληρώσετε και το 60ό σας έτος. Θα μπορέσετε να συνταξιοδοτηθείτε στα 62 με μειωμένη σύνταξη ή στα 67 με πλήρη. Αλλως στα 62 με 40 έτη ασφάλισης.

Είμαι ασφαλισμένος σε ΙΚΑ και ΟΑΕΕ με συνολικό χρόνο ασφάλισης 25 έτη. Τελευταίος μου φορέας είναι ο ΟΑΕΕ. Πότε μπορώ να συνταξιοδοτηθώ;
Δεν θεμελιώνεται το συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τόσα έτη ασφάλισης στον ΟΑΕΕ. Θα μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε σε ηλικία 67 ετών. Επιπρόσθετα, εάν επιθυμείτε να συνταξιοδοτηθείτε με απονέμοντα φορέα το ΙΚΑ θα μπορείτε να το καταφέρετε στα 62 με απόρριψη του αιτήματος από τον ΟΑΕΕ και απονομή της σύνταξης από το ΙΚΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου