Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Παιχνίδι με τις προμήθειες στο ΠΑΓΝΗ

Αναφορά καταπέλτης στελέχους του νοσοκομείου στην διοίκηση και τον εισαγγελέα


Παράνομες διαδικασίες στις προμήθειες υγειονομικού υλικού στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο, καταγγέλλει υπάλληλος του τμήματος διαχείρισης που έστειλε υπόμνημα και στον εισαγγελέα Ηρακλείου, μετά την κλήση της σε απολογία από την διοίκηση, με το αιτιολογικό ότι έπεσε σε πειθαρχικό παράπτωμα.

Η υπάλληλος, σημειώνει ότι διαγωνισμοί που αφορούν σε ορθοπεδικά υλικά, αιμοστατικά, οστικά μοσχεύματα, βηματοδότες, απινιδωτές κ.α., έχουν λήξει και ως παρακαταθήκες (υλικά) στο ΠΕΠΑΓΝΗ, μπαίνουν τα πάντα, μόνο με εντολή γιατρών, με την ένδειξη του κατεπείγοντος, χωρίς κωδικούς υλικού, χωρίς την επωνυμία της εταιρείας, χωρίς την έγκριση του διοικητή και υποδιοικητή.


Στο ίδιο έγγραφο, σημειώνει ακόμη, ότι “με προφορική εντολή της διοίκησης, πιεζόμαστε από προμηθευτές, για αντικατάσταση παρακαταθήκης, με νέα υλικά”.

Η επιστολή της υπαλλήλου στη διοίκηση, εστάλη στις 4 Οκτωβρίου, ενώ 3 ημέρες αργότερα, ο διοικητής του νοσοκομείου Νίκος Κοκκίνης, την κάλεσε εγγράφως σε απολογία, με την επισήμανση ότι αφήνει αιχμές εναντίον της διοίκησης, ότι με τις εντολές της κατευθύνει την εκτέλεση παραγγελιών από προμηθευτές που επιθυμεί.

Χαρακτηρίζει τους ισχυρισμούς ψευδείς και ανυπόστατους που προσβάλλουν τη διοίκηση και το Δ.Σ., γεγονός που όπως αναφέρει, συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα.

Υπόμνημα της υπαλλήλου στον εισαγγελέα

Στο υπόμνημά της προς τον Ν. Κοκκίνη, το οποίο κοινοποιείται και στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Νίκο Μαρκάκη, η εργαζόμενη αρνείται τις κατηγορίες και μεταξύ άλλων, σημειώνει:

“Γνωρίζετε όπως επεσήμανα και στην αρχική μου επιστολή ότι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα νομιμότητας με τις παραγγελίες υλικών για τα οποία δεν υπάρχουν συμβάσεις, που ως απλή υπάλληλος δεν μπορώ να υπερβώ, δίχως να κινδυνεύσω να απειληθεί η υστεροφημία μου, η υπηρεσιακή μου υπόσταση, η ακεραιότητά των ενεργειών μου, ή ακόμα και να κινδυνεύσω να βρεθώ κατηγορούμενη για παρατυπίες ή αυθαιρεσίες, ότι δηλαδή υπογράφω και εκτελώ παραγγελίες με δική μου πρωτοβουλία και ευθύνη;

Για να μην θεωρηθεί ότι η ενέργειά μου αυτή, να σας εκθέσω δηλαδή το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζω καθημερινά στην εκτέλεση των καθηκόντων μου (από κοινού με άλλα ήσσονος σημασίας) είναι αόριστη, γενικόλογη ή στερείται ουσίας κλπ., σας ανέφερα ενδεικτικά μεταξύ άλλων, συγκεκριμένα παραδείγματα ορισμένα εκ των οποίων επαναλαμβάνω όπως:

1. Τη μη ύπαρξη συμβάσεων για πολύ μεγάλο μέρος των υλικών
2. Την υπέρβαση ποσοτήτων συμβάσεων γεγονός που καθιστά τις συμβάσεις λήξασες
3. Την λήξη συμβάσεων λόγω εκπνοής της χρονικής περιόδου ισχύος
4. Την αντικατάσταση παρακαταθηκών υλικών δίχως αναφορά διαδικασιών,

και σας ζήτησα οδηγίες και ρητές εντολές για την εκτέλεση των καθηκόντων μου στα πλαίσια υλοποίησης της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου, ώστε να αίρονται τα επιμέρους ζητήματα που σας έθεσα, να διαφυλάσσεται το συμφέρον του δημοσίου και να υπάρχει πλήρης νομική κατοχύρωση των ενεργειών μου.

Κύριε Διοικητά,

Σε κανένα σημείο της επιστολής μου δεν αναφέρομαι στο πρόσωπο του Διοικητή ή σε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, ούτε κρίνω τις αποφάσεις ή τις ενέργειές τους, ούτε καν τις σχολιάζω!
Αντίθετα, απευθύνομαι ευθαρσώς τόσο σε εσάς, όσο και σε ολόκληρο το Διοικητικό Συμβούλιο, αλλά και στα λοιπά μέλη της ανώτατης διοίκησης, εκθέτοντας τις επιφυλάξεις μου, με συγκεκριμένες επισημάνσεις. Διερωτώμαι άραγε, με ποιο άλλο τρόπο θα μπορούσε κάποιος να το κάνει αυτό, δίχως να κινδυνεύσει να παραπεμφθεί όπως τώρα εγώ για πειθαρχικό αδίκημα”.
Σε άλλο σημείο σημειώνει: “Μετά την επιφύλαξη και άρνησή μου να υπογράφω ως συντάξασα παραγγελίες τέτοιων υλικών για τις οποίες δεν υπάρχουν σχετικές αποφάσεις αρμοδίων οργάνων για την εισαγωγή τους στο νοσοκομείο, απευθύνθηκα στον Υποδιευθυντή Οικονομικού κ. Κονιδάκη για περαιτέρω οδηγίες.
Επειδή δεν καλύφθηκα νομικά από την απάντησή του, απευθύνθηκα και εγγράφως στην ιεραρχία ζητώντας γραπτές οδηγίες-εντολές για την διαχείριση των παραπάνω καταστάσεων”.

“Οι προμηθευτές επικαλούνται προφορική έγκριση του υποδιευθυντή”

Η υπάλληλος του γραφείου διαχείρισης υλικού, επιπλέον εξηγεί: “Ειδικότερα ως προς τη συγκεκριμένη φράση για την οποία καλούμαι σε απολογία, εκείνο που ήθελα να αποτυπώσω είναι ότι προμηθευτές καθημερινά ισχυρίζονται ότι έχουν προφορική έγκριση από τον υποδιευθυντή οικονομικού κ. Κονιδάκη για παραγγελίες υλικών (επικαλούμενοι ότι λόγω του επείγοντος δεν προλαβαίνουν να λάβουν τις εγκρίσεις και γραπτά) και μας ασκούν πιέσεις για προώθηση των παραγγελιών.
Ομως, για τους λόγους που σας εξέθεσα τις συγκεκριμένες παραγγελίες δεν δύναμαι να τις εκτελώ. Το φαινόμενο αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα στα υλικά παρακαταθηκών”.

“Μετακινείστε με σε άλλο τμήμα”

Η υπάλληλος καταλήγει: “Η επιστολή μου είχε ως αποκλειστικό στόχο την διασφάλιση της νομιμότητας των ενεργειών μου και το συμφέρον του νοσοκομείου. Οι επισημάνσεις που σας εξέφρασα όχι μόνο αποτελούν νομική μου υποχρέωση, αλλά και ηθική, στα πλαίσια άσκησης των καθηκόντων μου.

Επειτα από τις ως άνω διευκρινίσεις, παρακαλώ εκ νέου, είτε να μου χορηγήσετε τις αιτούμενες οδηγίες για την κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο άσκηση των καθηκόντων μου, είτε στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας να με απαλλάξετε από τα καθήκοντά μου στο τμήμα Διαχείρισης υλικού και να με μετακινείσετε σε οποιοδήποτε άλλο τμήμα του νοσοκομείου όπου θα εξακολουθήσω να εργάζομαι με ανάλογο ζήλο και αφοσίωση σε άλλο αντικείμενο, ξένο με τις διαδικασίες προμήθειας και παραγγελίας υλικών.

Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μου σας υποβάλλω το παρόν υπόμνημα”.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου